Subnautica

Kādu laiku atpakaļ uzspēlēju exploration/survival geimu zem ūdens – Subnautica. Sākumā likās, ka kādu stundu paņemšos un metīšu pie malas, jo spēle cieš no tipiskām problēmām, kas ir resource gathering un crafting fokusētas. Jāmenedžē inventārs, jārakājās pa 20 dažādām kastēm, kur nolikts vajadzīgais materiāls, tad jāreferencējās uz in-game manuāļiem (blueprintiem) vai jāmeklē online wiki lapās. Jāuzcrafto manuāli vispirms copper wire, tad computer chip, tad vēl kaut ko, lai beigās varētu final produktu craftot. Ar šo problēmu esmu saskāries teju visās šāda žanra spēlēs (piem., Minecraft vai Terraria). Pēc trešās reizes, kad crafto to pašu itemu ķēdi sāk palikt apnicīgi.

Neskatoties uz to, es tomēr spēli turpināju un pabeidzu, jo exploration un story ziņā es sen nebiju spēlējis ko tik labu. Esmu spēlējis tikai pāris spēles, kurās man ir “whoa!” momenti. Kur es esmu negaidīti un patīkami pārsteigts. Labs piemērs ir Portal pēdējais test chambers. Vai World of Warcraft, kad es pirmo reizi lidoju ar grifu starp pilsētām un redzēju pasaules plašumu no augšas un citus spēlētājus zemē kvestojam. Nu tad Subnautica man bija vairākas reizes šādi momenti. Nespoilošu gan, kas tieši.

Otra lieta: lai gan spēle nav horror žanra, tā regulāri rada patīkamu nemierīguma sajūtu. It sevišķi, kad nonāc līdz šim neizpētītās zonās. Vai dzirdi īpatnējas skaņas un nezini, kam tās pieder. Es pilnībā saprotu cilvēkus, kam ir bail no okeāna un zemūdens plašumiem. Man tādu fobiju nav, bet tā kņudoņa vēderā, ka tūlīt no dziļumiem tev virsū var mesties alien mošķis… brr. Super 🙂

Grafiski spēle arī ir ļoti skaista, viegli iejusties pasaulē un nepamanīt, kur pazuda pēdējās stundas. Noteikti iesaku izmēģināt.

Leave a Comment